Podziel się

Magnez to jeden z najważniejszych minerałów, które musimy dostarczyć do naszego organizmu. Jako, że samoistnie nie produkujemy magnezu, musimy zadbać, aby jego odpowiednia dawka znalazła się w naszym codziennym jadłospisie.

Dlaczego magnez jest tak ważny?

Ponieważ pełni niezwykle ważną rolę, wpływając na prawidłowe funkcjonowanie podstawowych procesów w naszym organizmie. Najważniejsza z nich jest rola budulcowa. Magnez bowiem czynnie uczestniczy w budowaniu i wzmacnianiu struktury naszych kości. Dodatkowo, na jej powierzchni tworzy swoistą warstwę zapasową, która jest wykorzystywana w przypadku niedoboru magnezu organizmie.

Pełni również funkcje blokady w komórkach nerwowych. Jego odpowiednie ilości, hamują nadmierną prędkość wapnia, który aktywuje nerwy. W momencie kiedy magnez pełni funkcje blokady, nasze nerwy są w stanie się zrelaksować. Magnez ma także działanie antystresujące. Warto także wiedzieć, że odpowiada za ciepłotę naszego ciała.

Po czym poznać, że nasz organizm domaga się magnezu?

Przede wszystkim po skurczach mięśni. Mogą pojawić się również zaburzenia snu, nudności, wymioty.

Częsta wskazówką, że dostarczamy do organizmu zbyt mało magnezu są bóle kości, mięśni a nawet bóle głowy.

Brak magnezu może również doprowadzić do naprawdę poważnych dolegliwości jak chociażby nadciśnienie, arytmia czy choroby serca. Warto wiedzieć, że spożywanie dużej ilości kawy oraz alkoholu skutecznie wypłukuje magnez z naszego organizmu. Jak więc dostarczyć go z powrotem? Na szczęście to nic trudnego, wystarczy bowiem do codziennego jadłospisu wprowadzić kilka produktów bogatych właśnie w ten minerał.

Posiłek z magnezem

Dzienne zapotrzebowanie na organizm to 375mg. Najwięcej magnezu jest w kaszy i pestkach z dyni.

Na pewno w naszym menu powinny się znaleźć takie elementy jak chociażby kiełki zbóż, otręby, kasza gryczana, groch, fasola, ziemniaki pieczone, orzechy. Korzystnie na ilość magnezu w organizmie wpłynie również mleko, jogurty, banany czy czekolada. Inne bogate w magnez produkty to na przykład szpinak, gorczyca, brokuły, liście kalarepy, nasiona dyni i mięta. Także ogórek, fasolka szparagowa, seler oraz nasiona słonecznika, sezamu czy siemię lniane. Jeśli jednak powyższe produkty spożywcze nie należą do twoich ulubionych, to jeszcze nic straconego. Na rynku dostępny jest bowiem magnez w tabletkach, którego regularne stosowanie skutecznie unormuje jego ilość w naszym organizmie. Cała gama produktów, mających na celu dostarczenie magnezu, wzbudza coraz większą popularność wśród klientów.

Podziel się